Google ads co to jest i dlaczego warto?
Data publikacji 11 września 2022
Jeśli firma chce stać się rozpoznawalna, to powinna zainwestować w reklamę. Bez promowania marki trudno o zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów, zwiększenie zaufania i wiarygodności. Na szczęście jest wiele sposobów na reklamowanie się w internecie. Podstawą będzie pozycjonowanie, ale warto też zainwestować w płatne kampanie Google ads. Obecnie jest to jeden z kluczowych systemów reklamowych, którym można z łatwością zarządzać, modyfikować w dowolnym momencie, sprawdzać uzyskane efekty. Warto dowiedzieć się więcej na temat Google ads, aby móc wykorzystać w pełni potencjał drzemiący w tym narzędziu.
Google ads co to?
Google ads jest systemem reklamowym, za pomocą którego można tworzyć rozmaite kampanie i zarządzać nimi przez internet. Każdy decyduje, ile chce przeznaczyć środków na tego typu promocje. Do wyboru są rozmaite rodzaje reklam, Google współpracuje również z przeróżnymi platformami zewnętrznymi. Każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Można zdecydować się na reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania, tradycyjne banery, reklamy produktowe wraz ze zdjęciami. Są także reklamy, które wyświetlają numer telefonu, animowane, dynamiczne lub elastyczne. Można promować się również w różnych serwisach. W przypadku Google ads płaci się za klikanie w reklamy. Za samo ich wyświetlanie nie są pobierane dodatkowe koszty.
Czy Google ads to dobry wybór?
Warto zdecydować się na Google ads ze względu na to, że jest to szybki sposób na wypromowanie marki, konkretnych produktów lub usług. Jeśli ktoś dopiero rozpoczyna swoją przygodę w e-commerce lub wprowadza nowy produkt na rynek, to kampanie Google ads będą strzałem w dziesiątkę. Na rezultaty nie będzie trzeba długo czekać, są one natychmiastowe. Można wobec tego liczyć na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Kierowanie reklam do ogółu społeczeństwa pochłania sporo środków i jest mało skuteczne. Google ads pozwala na targetowanie swoich działań promocyjnych. Kolejną zaletą będzie mierzalność efektów. Można błyskawicznie sprawdzić, jakie uzyskało się rezultaty, czy zamierzone cele zostały zrealizowane. Google ads udostępnia rozmaite statystyki, można sporządzać pomocne raporty.
Dlaczego warto zdecydować się na płatne kampanie reklamowe?
W przypadku Google ads reklamy są zawsze dostosowane do docelowych odbiorców. Jest to możliwe dzięki wzięciu pod uwagę danych o użytkownikach, które dotyczą przykładowo ich lokalizacji, zainteresowań, płci, wieku, zawodu. Kolejną zaletą Google ads jest przejrzystość zasad płatności. Można zoptymalizować koszty, lepiej zaplanować budżet. Najlepsze efekty uzyskuje się dzięki połączeniu płatnych kampanii z pozycjonowaniem. W obu przypadkach można promować się w Google, czyli najpopularniejszej przeglądarce internetowej, z której korzystają miliony użytkowników. Google ads jest odpowiednim rozwiązaniem w przypadku realizowania celów długoterminowych i promowania się okresowo. Jeśli kampania zostanie dobrze skonfigurowana, to można liczyć na natychmiastową widoczność w Google.